sobota 26. října 2013

Kavárny v Brně - centrum

Kavárnu si vybírám jako správný kavárenský povaleč většinou podle momentálního rozpoložení a chuti. Někdy chci být prostě úplně sama, zašít se někam, kde mě nikdo nebude rušit, jindy zase raději trávím čas v kavárně plné lidí a třeba si i popovídám s baristy.

V Brně je velká spousta kaváren, skoro se divím, jak se všechny mohou uživit. Jejich výběr se rozšiřuje a mění každou chvílí, pořád nějaké přibývají a jiné zase mizí. Z těch zmizelých bych ráda zmínila kavárnu Marilyn v Brně-Králově poli, kterou předloni recenzovali například zde . Podle mě to byla celkem příjemná kavárna se zajímavým interiérem v americkém stylu. Co se kávy týče, tou dobou jsem ještě nerozlišovala mezi kávou (pod)průměrnou a kvalitní, nechci tudíž zpětně hodnotit; dortíky a zákusky si ale pamatuji a ty byly vždy skvělé.

Poslední dobou jsem prošla spoustou brněnských kaváren. Jedna z úplně prvních, které jsem v Brně objevila, když jsem se sem před necelými třemi lety nastěhovala jakožto studentka, byla kavárna Gimmi Lounge u Slovanského Náměstí. Menší, útulná kavárnička s příjemným interiérem a šikovnou usměvavou paní baristkou, snídaně celý den, káva Penerini, která je vždy profesionálně připravená...a taky výborné limonády, jejichž nabídka se velmi často obměňuje... Vždy se tu ráda zastavím, čas tu běží tak nějak pomaleji, zkuste a uvidíte sami... 

A teď konečně k tématu článku. Vytvořila jsem menší mapku pro ty, kteří vždy váhají, kam na kávu. Každá kavárna z těch, které zde popisuji, má svou vlastní atmosféru... Nejlepší je určitě vyzkoušet všechny a "tu svou" si vyberete sami.

Na téhle první mapce je zatím jen několik kaváren přímo v centru Brna. Ty, které jsou zde zaznačené ale jsou zatím vynechané, jsem ještě nestihla vyzkoušet. Myslím, že pokud zajdete do některé z těch, které jsou na mapce vyznačené, určitě neprohloupíte.

Jen velmi krátce se zmíním o každé z označených kaváren, abyste ještě měli sami co objevovat a nepřipravila jsem vás o všechna překvapení... Pořadí, ve kterém je zmiňuji, nijak nesouvisí s mými preferencemi - každá má něco do sebe.

Co se týče Air Cafe, je to hodně specifické místo, naposledy jsem v ní byla snad před více než rokem, a to kvůli limonádám. Ale hlavně je tato kavárna galerií pro nadšence do letadel a období světových válek... Na můj vkus jsou ceny trošku vyšší. Espresso za 38 Kč.

Tungsram...Když jsem sem chtěla jít poprvé, nemohla jsem toto místo vůbec najít. Sami uvidíte. Káva výborná, obsluha moc příjemná, co říct...snad jen: vyzkoušejte sami a uvidíte!

Coffee Fusion...pěkná, příjemná kavárna Mistra kávy 2008 M.Kocmana. Prostředí se mi líbí, naposledy mě tu zaujala kniha o starých brněnských kavárnách, která ležela v zadní části kavárny na stolku k půjčení. Káva je tu samozřejmě výběrová, dezerty vynikající.

Spolek je kavárna a restaurace, kde prodávají i nějaké vybavení pro přípravu kávy a další předměty. Prostředí klidné a příjemné, kavárna je ale z těch větších. Espresso za 31 Kč.

Pokud máte chuť spíše na něco s komornější atmosférou, zkuste třeba Mitte... Je to kavárnička, kterou najdete hned u Velkého Špalíčku, a pokud jsem dobře počítala, má dohromady 6 stolečků pro dva. Na mlýnku vždy něco od Doubleshotu a velký výběr káv i jiných nápojů. A nemusí to být "jen" káva na bázi espressa - nabízí i kávu připravenou různými alternativními metodami. A k tomu domácí zákusky!



Pozn.: Mapku jsem si půjčila z portálu Scuk, ceny espressa jsem zmínila pouze u kaváren, které je mají uvedené na svých webových stránkách. Ostatní ceny doplním průběžně.
Budu také ráda za jakékoliv vaše komentáře.

1 komentář:

  1. Za seba môžem odporučiť Kavárnu a pekařství Zastávka na Táborské 232 (priamo na zastávke Geisslerova) - príjemné prostredie, milá obsluha, v lete otvorený dvor, veľmi príjemný interiér, výberová káva, domáce koláčiky a majú tam aj niečo na zakusnutie (napr. pštrosie párky). Akurát to holt nie je priamo v centre :)

    OdpovědětVymazat